» Organisatie » Werkgroep 'Bezinning & inspiratie'
Werkgroep 'bezinning & inspiratie' Werkgroep 'bezinning & inspiratie'

Naamsverandering

De werkgroep Vorming en Toerusting zal in de toekomst Onder de naam Werkgroep Bezinning & Inspiratie haar werk voortzetten.
Zij is van mening dat de begrippen Vorming en Toerusting de lading van haar werk niet dekt en vindt Bezinning en Inspiratie meer passen bij haar aanbod.
De naam zegt het al, zoals zoveel mensen zijn ook wij op zoek naar wat ons werkelijk beroert, aanraakt. Waar worden we door bezield? Vaak dwingen ingrijpende gebeurtenissen in het leven ons tot heroriëntering. Op deze momenten vraagt het leven van ons om opnieuw onze houding te bepalen, hoe wil ik mijn leven oppakken en vormgeven. Wie of wat heb ik nodig om het vertrouwen en de verbondenheid met de ander weer op te merken. Naast het gegeven dat veel mensen zich in een kerkelijke gemeenschap op hun plek voelen zijn er in deze tijd steeds meer mensen die daarbuiten naar zingeving en innerlijke verdieping in hun leven zoeken. De werkgroep Bezinning & Inspiratie wil een gevarieerd aanbod rondom levensvragen en hoopt dat zowel kerkbezoekers, randkerkelijke bezoekers en niet-kerkelijke mensen bij wie een religieuze interesse is ontstaan, het programma-aanbod weet te waarderen. Bij de activiteiten van B&I is vaak het hoogtepunt het met elkaar delen van hoop en vertrouwen, waarbij we twijfel en angst ook durven benoemen. Met een open houding kunnen we de verbinding met de ander zoeken.

De leden van de werkgroep: Greet Oosterveld, Immy Zuidema, Jacomijn Coumou en Bien van Noord – Hasper. Adviserend lid: Ds Daan Bargerbos.