« vorige  |  maart 2022  |  volgende »

Woensdag 2 maart 2022 Aswoensdag
Locatie: Diever
Tijdstip: 19:30 uur

Woensdag 2 maart is het Aswoensdag

De eerste dag vvan de veertigdagentijd, tot Pasen. Van oudsher is dit een tijd van inkeer, bezinning en gebed. Er wordt dan stilgestaan bij het lijden van Jezus én bij het lijden van onze naasten, dichtbij en ver weg. Ook wij willen daar weer bij stilstaan, in de vorm van een korte dienst om 19.30 u., met zo mogelijk een kopje koffie / thee ter afsluiting, waarbij we kunnen napraten. De landelijke kerk, de PKN, heeft dit jaar gekozen voor het thema ‘alles komt goed'. Een zeer toepasselijk thema voor deze tijd.

Woensdag 9 maart 2022 Helende stilte
Locatie: Pancratiuskerk Diever
Tijdstip: 19.30 uur

Helende stilte

De werkgroep Bezinning en Inspiratie organiseert vanaf september elke maand een meditatiebijeenkomst in de Pancratiuskerk te Diever.

Vanuit de drukte van de dag komen we tot rust. Afgewisseld en ondersteund met muziek en korte teksten komen we tot innerlijke rust. Dan kan het gebeuren dat onze aandacht opengaat naar iets dat ons aanraakt, ontroert en te denken geeft.

Iedereen die behoefte heeft aan stilte – of een poosje stil wil zijn in het koor van onze mooie kerk – is van harte welkom.
We beginnen om 19.30 uur en het duurt ongeveer een uur.
De geplande bijeenkomsten zijn de woensdagen 9 februari, 9 maart en 13 april.
Na afloop is het mogelijk even na te praten onder het genot van een kopje koffie of thee.
Wij nodigen u van harte uit.

Graag opgeven bij Immy Zuidema  0521 590089 of
Jacomijn Coumou 0521 593919

De werkgroep Bezinning en Inspiratie

Woensdag 23 maart 2022 Gespreksgroep
Locatie: Hart van Diever (Stad en Esch)
Tijdstip: 14:00 uur

Gespreksgroep

Gespreksgroep rond het boek 'Verhaal van mensen' , over helder water uit oude bronnen en nieuwe kansen voor een krimpende kerk, geschreven door Peter Siebesma
data: de woensdagen 20 oktober, 17 november, 19 januari, 16 februari en
23 maart.
Locatie: Hart van Diever, Westeres 7
opgave bij Daan Bargerbos: predikant@hervormddiever.nl Deelnemers schaffen zelf het boek aan.

Donderdag 24 maart 2022 Zorg voor de aarde
Locatie: Over Entinghe Dwingeloo
Tijdstip: 20:00 uur
Prijs: € 5,00 p.p.

Zorg voor de aarde

Op initiatief van de werkgroep Bezinning en Inspiratie van de Hervormde kerken te Diever en Dwingeloo is er op donderdagavond 24 maart een bijeenkomst met als thema “Zorg voor de aarde”.
Vanuit de gedachte ‘goed voorouderschap’ willen we samen in gesprek over duurzaamheid.
In dit gesprek gaan we op zoek naar de kracht van de gemeenschap met respect voor een ieders eigenheid.
Vrijwel dagelijks worden we geconfronteerd met de problemen die verband houden met klimaatverandering. De milieuproblematiek hangt daar nauw mee samen.  Het lijkt soms een ver van mijn bed kwestie, waar we als gewone burgers geen invloed op hebben. Door met elkaar in gesprek te gaan, kunnen we ons bewust worden van onze eigen rol en de individuele mogelijkheden om een positieve bijdrage te leveren aan een duurzamer milieu.

Na een korte inleidende film hopen we elkaar te inspireren tot goede zorg voor de aarde die wij willen nalaten aan de volgende generatie.
We kijken of er behoefte bestaat om een vervolg aan deze avond te geven, zodat we ideeën samen kunnen oppakken en verder uitwerken.

Iedereen met belangstelling voor het bovenstaande is van harte welkom.
De avond vindt plaats in het dorpshuis Over Entinghe, Entingheweg 13 te Dwingeloo en begint om 20.00 uur. De kosten zijn 5 euro p.p.